Bevezető



Az Imperátor egy gyűjtögetős, stratégiai kártyajáték, mely az ókori Római Birodalomban, s annak provinciáiban játszódik. Főszereplői ennek a korszaknak a nagyjai közül kerülnek ki, akik korabeli helyszíneken, legendás tárgyak, önfeláldozó seregek és fortélyos politikai manőverek segítségével vívják egymás ellen ádáz csatáikat. A híres rómaiak mellett a lapokon keresztül rengeteg kultúra bemutatkozik.

Megelevenedik a végóráit élő hatalmas és titokzatos Egyiptom, a végtelen erdőségekbe burkolódzó, vad és harcos Gallia, a kegyetlen és veszélyes Germánia. Gyakorlatilag a teljes ismert világ, az úgynevezett Mediterranum bemutatásra kerül, a rejtélyes Brit szigetektől a rettegett Parthus Birodalomig


A játék "gyűjtögetős" része abban nyilvánul meg, hogy egy-egy kártyacsomag eltérő lapokat tartalmaz. A kártyalapok nemcsak megjelenésükben és játékban betöltött szerepükben különböznek egymástól, hanem előfordulásuk gyakoriságában is: azaz vannak gyakoribb és ritkább lapok. Pontosan ezért, a játékos egy új csomag kibontása előtt sosem tudhatja, hogy milyen kártyákat talál majd, milyen meglepetés éri. A gyűjtögetés során persze óhatatlanul előfordul, hogy egy bizonyos lapból több is kerül a játékoshoz, aki ilyenkor eldöntheti, hogy ezeket megtartja-e, vagy olyan lapokra cseréli egy másik játékossal, ami neki még nincs meg.


Az Imperátor élvezetes, rengeteg izgalmat nyújtó játékra ad lehetőséget, miközben sikerrel visszaadja a tőrténelem egy megkapóan utánozhatatlan pillanatát.


A játék folyamán a játékosok egy-egy törekvő Arisztokratát alakítanak. Céljuk, hogy tetteikkel ellenfeleik fölé kerekedve megkaparintsák a dicső Imperator címet, s ezzel a Róma által vezetett ókori világ uralkodójává lépjenek elő.

Ehhez segítségül hívhatják Róma nagyszámú rátarti szegényeit a Plebset, vagy akár a Patriciusok köreiben is keresgélhetnek támogatok után.


Minden út a győzelemhez vezethet, ha jól választod meg!

Harc, politika, cselszövés! Csakis rajtad áll, hogy milyen fegyvert szegezel ellenfeleidre!


Taktikád az éppen aktuális helyzethez igazítva alakíthatod. Tartományok uraként kimeríthetetlen erőforrásaidra támaszkodva lassan őrölheted fel ellenlábasaid vagy akár légióid élén vonulhatsz az örök város tiltott falai alá. Az ókor legendái nagyban elősegíthetik győzelmedet, amennyiben segítőid táborához csatlakoznak, ugyanakkor vigyázz, támogatásukat drágán mérik! Előfordulhat, hogy Befolyásod nagy részével kell megfizetned őket.



Gyűjtögesd kitartóan a Babérkoszorúkat vagy rombold le ellenfeleid tekintélyét, jutalmad hatalmas küzdelmedhez méltó lesz!




A játékról minden fontos információt megtalálsz az impero.hu honlapon.





Fontos!



A hagyományos kártyajátékoktól eltérően (magyar kártya, francia kártya), ahol a játékban résztvevők egyetlen közös paklit használnak, az Imperator másképpen működik. Ebben a játékban minden játékos saját maga állítja össze a pakliját a rendelkezésére álló lapokból, tehát mindenki egyedi, a saját ízlésének megfelelő lapokkal próbálkozhat ellenfele fölé kerekedni!


Az Imperator Kártyajáték alapkiadása 254 különböző lapból áll, ebből minden pakli véletlenszerűen kiválasztott 25 lapot tartalmaz. Lapjaidat gyarapíthatod paklik vásárlásával vagy elcserélheted azokat a lapjaidat barátaiddal, amikre éppen nincs szükséged. Ezáltal gyűjteményed folyamatosan változik, s mindig lesz lehetőséged új paklit készíteni vagy a már meglévőt tökéletesítheted!




1.




A játék célja



A játék célja
Babérkoszorúk (Bk) gyűjtögetése, illetve az ellenfél Babérkoszorúinak elpusztítása. Ez szimbolizálja a játékosok által alakított Arisztokrata dicsőségét, hatalmát, tekintélyét, összefoglalva az ókori világban elért eredményeit.


Minden játékos 10 Babérkoszorúval kezdi a játékot.


Amelyik játékos Babérkoszorú értéke eléri a
30-at, és képes a kör végéig megtartani őket, az megnyerte a játékot.


Amelyik játékos Babérkoszorúi nullára vagy nulla alá csökkenek, és nem tudja a kör végéig megnövelni őket, az a játékos elveszítette a játékot.


Az éppen aktuális Babérkoszorú értékedet jelölheted kockával, üveggyöngyökkel vagy számolhatod papíron is. A lényeg az, hogy
jól látható legyen s a játék során minden játékos tisztában lehessen ellenfele Babérkoszorúinak számával!


Babérkoszorú bizonyos lapok képességeinek használatával és néhány lap sikeres (Kézből történő) kijátszásával szerezhető.




2.




Alapfogalmak


A kártyalapok helye a játékban




A lapok a játék során négyféle helyen lehetnek: a Paklidban, a Kezedben, az Asztalon vagy a Temetőben.


Pakli


A Paklit minden játékos saját maga állítja össze, a gyűjteményében található lapok segítségével.

A Paklidat megkeverve, képpel lefelé helyezd el az Asztalon.

Ha versenyen akarsz résztvenni, akkor Paklidnak legalább 50 laposnak kell lennie, és egyfajta lapból legfeljebb négyet használhatsz. Otthoni játéknál természetesen ettől a szabálytól eltekinthettek.

A Pakliban bármilyen
Származású lapok lehetnek, a különböző népekhez tartozó lapokat használhatod vegyesen, akármilyen kombinációban.

A játék során a lapokat a Paklidból húzod fel vagy innen keresed elő a Kezedbe. Ha nem tetszőleges lapot keresel ki, akkor a kikeresett lapot meg kell mutatnod az ellenfelednek.

A keresés után a paklit mindig meg kell keverni, vagy felajánlani az ellenfélnek a keverés lehetőségét.


Kéz


A Paklidból húzott lapok a Kezedbe kerülnek, a Kezedben tartott lapokat csak te láthatod.

A Kézben tartott lapok száma maximalizálva nincs.

Ha egy lap hatásaként lapot kell eldobnod, akkor ezt általában a Kezedből kell eldobni.

A játék kezdetekor minden játékos
három lapot húz, majd minden kör Húzási fázisában húz egyet. (Tehát az ellenfél körében is húz minden játékos.)


Asztal


A sikeresen kijátszott lapok mindig az Asztalra kerülnek, kivéve az Esemény és a Csatatér lapokat.

Az Esemény és a Csatatér lapok a Kézből való sikeres kijátszásuk után kifejtik hatásukat, majd a Temetőbe kerülnek.

A játékosok az Asztalra került lapoknak használhatják a képességeiket, harcolhatnak segítségükkel, feláldozhatják őket más lapoknak.

Ha egy lapot áldozni kell, akkor az Asztalról kell feláldozni, ilyenkor a feláldozott lap a Temetőbe kerül.

A kijátszott lapok mindig a kijátszójuk térfelén kerülnek játékba.

Az Asztalra csakis a
kijátszási költségük kifizetésével kerülhetnek a lapok.



Temető


A Temető egy külön kupac a Pakli mellett.

Azok a lapjaid, amiket az ellenfél eldobat a Kezedből, Paklidból vagy amiket elpusztít az Asztalról, azok a Temetődbe kerülnek.

A Temetődet bármikor megnézheted, sőt ellenfeled is akármikor átnézheti.

Ha egy lap a Temetőbe került, akkor - kivéve ha a lap szövege mást jelez - nem vesz részt a további játékban.

A Temetőből van lehetőség visszaszerezni lapokat, ez bizonyos lapok képességével történhet.

A Temetőből kijátszott Babérkoszorú értékkel rendelkező lap után nem kapsz Babérkoszorút, kivéve, ha az a lapon külön jelölve van.


A játékban használt legfontosabb fogalmak





Befolyás pont (Bfp)


A játékosok a lapokat a Befolyás pontok segítségével hozzák játékba.

Minden lapnak van
kijátszási költsége, amit kijátszásakor a Befolyás pontjaidból kell levonnod.

A lapok Befolyás pont költsége a lapokon a bal felső sorban van jelölve.


Minden játékos minden köre elején
három Befolyás pontot kap. A Befolyás pontjaid mennyisége a játék során folyamatosan változik, maximalizált értéke nincsen.



Lap kijátszás


Lap kijátszásnak nevezzük azt a cselekvést, amikor egy lapot a Kezünkből az Asztalra helyezünk.

Ekkor fizetjük ki a lap kijátszási költségét, és ha van kijátszási feltétele, akkor ezt is ilyenkor kell teljesítenünk.



Fázisok


Mint minden játékban, az Imperator kártyajátékban is megvan határozva a cselekvések sorrendje.

Ennek keretét a különböző
fázisok adják.

Ilyen fázisokkal minden kártyajátékban találkozhatunk, legfeljebb nem így nevezzük őket. A snapszer vagy a römi nevű hagyományos kártyajátékokban is először húzunk lapot, aztán cselekszünk vagy lapot dobunk, végül pedig átadjuk a kört az ellenfélnek, aki ugyanilyen sorrendben játssza végig a saját körét.

Az
Imperator a következő fázisokat használja:


Erőgyűjtés fázis
(ilyenkor kapsz 3 Bfp-t)

Laphúzás fázis
(ilyenkor minden játékos húz egy lapot)

1.Cselekvés fázis
(ilyenkor lapokat játszhatsz ki vagy cselekedhetsz)

Csatolás fázis
(ilyenkor csatolhatsz kormányzót és Hadsereget Tartományaidhoz)

Harc fázis
(ilyenkor kezdeményezhetsz csatát)

2.Cselekvés fázis
(ilyenkor ismét lapokat játszhatsz ki vagy cselekedhetsz)

Pihenés fázis
(ilyenkor kerülnek a Temetőbe a kormányzó nélküli Tartományok és ilyenkor nyerik vissza Védekezés értéküket a Személyek és a Hadseregek)


A fázisokról bővebben a Fázisok fejezetben olvashatsz.



Cselekvés


Ha kijátszunk egy lapot a Kezünkből (esetleg a Temetőnkből) vagy használjuk egy Asztalon lévő lapunk képességét, akkor végrehajtunk egy
Cselekvést.

A játékosok mindig felváltva cselekszenek, de a saját körében minden játékost megilleti az első cselekvés joga.

Ez alól kivétel lehet, ha a játékos lemond a cselekvés jogáról - vagy éppenséggel nem is tudna mit csinálni, mert nincs lapja vagy Bfp-je - akkor a másik játékos cselekedhet.







Csatolás


A Csatolási fázisban Személyt és Hadseregeket csatolhatunk Tartományainkhoz és van néhány olyan Tárgy és Építmény lap is, amit csatolnunk kell valamihez.

Ha Tartományhoz csatolunk lapot, akkor a Személyt és a Hadseregeket a Tartomány lap alá csúsztatjuk, így jelölve a csatolást.

Ha Tárgyat vagy Építményt csatolunk valamihez, akkor a csatolt lapot az adott kártya alá csúsztatjuk.

Tartományhoz való csatolást csak a Csatolási fázisban, egyéb csatolásokat csak a Cselekvési fázisban hajthatunk végre.

A csatolás cselekvésnek számít.